Wednesday 6 March 2013

PENGALAMAN

Assalamualaikum
Selamat Sejahtera



Berhabuk sudah blog aku ni , maklum laa sibuk . . sibuk ke??? . . sibuk laa..hahaha.. ok ,berbalik pada tajuk 
korang semua mesti ada pengalaman korang tersendiri kan.. termasuk laa aku , nak story sikit la pasal pengalaman aku masuk BAHAS ... memang lawak laa kan kalau dengar aku masuk bahas tu .. ok ,ikut korang laa kan... papepun aku nak story jugak..hee .. well,time mula2 cikgu cari orang memang aku la beria2 nak masuk.. maklum laa hajat terpendam dari tahun lepas tak dapat masuk..haha.. tapi , tak dapat ,yela akak2 n abang2 form 5 tahun lepas ada ,bagi laa peluang kat depa.. yedak ?? 

tahun ni kami pulak yang kongker ..haahah .. pada mulanye ,aku ingat kan bahas ni senang je just main lawan2 mulut untuk pertahankan satu usul... tapi sebaliknya .. menyesal jugak bila dah masuk.. tapi nak buat macam mane kan  dah masuk takkan nak tarik diri... so , diteruskan jugak laa.. memang bertungkus lumus la kami nak mencari isi sampai hari ahad kami jumpa... nak dijadikan cerita , hari isnin ,kiteorang pergi laa jumpa cikgu sebab cikgu tu nak jumpe... bila dah jumpa ingat kan nak bagi la isi ke ,tolong buat sikit ke ni tak,harammmmm.... lagi kondem kami ada la.. maklum laa sekolah yang kami lawan tu sekolah adik die jugak.. mestilaa dia nak bagi sekolah adik die menang kan...memang sepanjang jumpa dia tu kami dah menyirap dah.. tolong tak apa tak  tetiba nak cakap macam2... aje geramm..hahaha.. tapi tapela sekurang2nye kami tak mengharapkan cikgu tu kan.. nasib baik la cikgu kelas,cikgu koop n tak ketinggalan ABG capital M tu huhuhu tolong.. kalau tak tungang langang laa kiteorang.... then hari selasanya pulak seharian kami tak masuk kelas,yela nak training punye pasal dah la esoknye lawan haritu baru start practise tak ke gile tu..nak buat camne tawakal jela kan..lepas tu , nak dekat2 balik lagi satu berita agak mengejutkan kami dapat tahu, tu pun dari cikgu kelas kami ,kalau dia tak bagi tau ,tak tahu laa kiteorang camne kan... so ape lagi petang tu jugak kami kumpul lagi.. memang penat laa.. tapi seronok..hahaha .. 

tibalah hari yang takdinanti2kan tu,semalam... memang semalam jantung n semua organ badan ni mengeletar ketakutAN.. bila naik atas pentas tu , dah rase macam tak pijak lantai jela... seram sejuk je.. bila bercakap lagi la..tergagap2 je..malu siot... hhahahah... tapi bestnye bile aku lawan mulut dengan mamat india sekolah tu..sape suruh die tak bagi aku cakap awal2 memang kene laa...hhaahah... kesian mamat tu... then dah settle semua .. tunggu keputusan jela.. bile speker dewan tu umum memang kecewa laa.. yela usul kami diTOLAK.. memang down gile time tu...tapi nak kecewa sangat pun tak bolehkan..dah bukan rezeki kami..coz sekolah boleh tahan hebatnya.. apa2 pun kami dah bukti kan kami boleh buat..yedak??? 
n akhir sekali terima kasih buat semua yang membantu kami n aku.. lots of thanks jugak buat capital M n parents yang tak putus2 bagi semangat kat aku...thanks ea..hee <3..

geng bahas

No comments:

Post a Comment